Blog | Revor

Categorieën:

Blogpost: hou deze twee woorden in het achterhoofd en voorkom de winterdip !

De dagen worden korter en alle positieve energie van de voorbije zomermaanden begint langzaam weg te sijpelen. We weten hoe je je voelt! Je vindt heel wat lijstjes terug om die winterdip te voorkomen, maar uiteindelijk komt het allemaal neer op…

Buiten Bewegen.

Buiten… Het meest voor de hand liggende is natuurlijk .. zorg voor meer licht op je snoet! Je vertrekt in de donkere morgen naar het werk, en komt thuis in het donker. De uren waarop het licht dan wel wil schijnen, zit je hoogst waarschijnlijk binnen op kantoor. Het lijkt zo’n makkelijke opgave, maar dat is het voor velen niet. Trek je warme jas en sjaal aan en ga eens een 20-tal minuutjes buiten wandelen tijdens de lunchpauze. Het zal voor velen de enige 20 minuten zijn waar ze rechtstreeks in contact komen met het zonlicht. Dat zijn dan nog steeds 23 uur en 40 minuten zónder rechtstreeks contact… Om die tijd wat te rekken, bestaat er ook nog lichttherapie met speciale lampen. Geen magische praktijken hoor, want die dingen werken écht! Bewegen… De herfst-en wintermaanden zijn heerlijk om je onder een dekentje te nestelen met een warme drank. Maar veel zal je dit niet helpen om jouw concentratie niveau op peil te houden. Samen met een evenwichtig voedingsgewoonte is Bewegen een grote factor om jouw energiepeil hoog te houden. Het klinkt vreemd, energie verbranden om energie bij te krijgen… maar zo werkt het wel! Door warm en rustig binnen te zitten wieg je jezelf in een soort winterslaap. Een verhoogde ademhaling en bloeddoorstroming verhinderen dit. Opgelet! Op 25 oktober 2015 gaat de klok 1 uurtje achteruit vanaf 3 uur ‘s morgens. Het wordt plots wel zéér snel donker! Graag meer van dit? Volg ons op Facebook!

SOCIAL